BAR FAVORIT Nº 2: Silvia
Café Paris. Aribau / Paris


Es un bar dels de tota la vida, des del 1930, està remodelat i li queden moltes tallades de cabell perque està ple de vida, si més no a l´hora que jo vaig.
Jo vaig a esmorzar.
Va ser farà un any que necesitava –desprès d´una de les meves mudances- trobar un nou bar per esmorzar, i vaig pensar al Café Paris. Anava buscant per la zona i no el trobava i vaig pensar “a veure si el café paris estará al carrer Paris” i bingo (¡), el vaig trobar.
No hi vaig tots els dies pero quan entro la cambrera ja demana el que prendré: x 3´-€: suc natural de taronja, cafè sol i bocata xapata de diferents cosetes i la vanguardia per llegir.
I ara una contradicció: a l´hora de l´esmorzar el que mola es estar solet i tranquilet amb el diari, i per això s´està be al paris, però (contradicció, dualitat) el que m´agrada també d´aquest café es la gent variada que hi ha, per mirar-te-la i inventar-els-hi una història.
Així que per acabar i com a homenatge a les dualitats que te la vida, va una llista de duettos de personatges observats a l´hora d´esmorzar al “café paris”:
- matrimoni de vellets (molt, molt vellets)
- pare/mare molt vellet amb fill/a cuarenton
- gent que va de metges o ve de fer-se analisis de sang o radiogràfies, amb el que l´acompanya per si es mareja
- el que juga a la màquina –considerem la parella la màquina-
- obrers de la construcció que ja porten el bocata enorme embolicat (suposo que consumeixen la beguda)
- ejecutius (parella de 2 o 1 fent parella amb el qui parla amb el seu mobil), es venen projectes o s´expliquen perque va malament el projecte
- dues prostitutes de les guais, vull dir de la “sección contactos”, guapetones, celebrant que han posat un anunci (s´han independizat?) amb xapata de pernil i copeta de vi
- dos que encara estan de marxa i fan allò de tirar l´ampolla de cervesa i parlar raro
- jo escrivint aquesta historieta (fair parella amb el boli)